donderdag 16 mei 2013

Regionale koers Ruien

In de voormiddag nog een Franse toets afwerken op school in Brugge en in de namiddag koersen. Al stond mijn hoofd niet echt op de Franse test, maar goed. Woensdag werd er dus gekoerst in Ruien, Kluisbergen. Een kleine 4 km van mijn huis. Altijd leuk om over trainingswegen te koersen en als er extra supporters aanwezig zijn. 106 renners stonden aan de start om 115 km af te werken. Door de strakke wind en de smalle wegen lag de snelheid hoog en was ontsnappen moeilijk. Na een paar schermutselingen ontstond er een kopgroep van 15 renners. Meer dan 30 seconden kregen ze echter niet. Op 5 ronden van het einde werd de kopgroep door het peloton terug gevat en was het allemaal te herdoen. Ik probeerde meerdere keren mee te glippen, maar meer dan honderden meters voorop rijden zat er niet in. Ik voelde dat het geen superdag was en hield me kalm in de buik van het peloton. Uiteindelijk reden er nog 15 renners in de slotronden weg. Deze kopgroep hield aan de aankomst 15 seconden voordeel op het peloton. De Australiër Davison haalde het in de sprint van de kopgroep. Ikzelf kon me goed positioneren en sprintte naar de tweede plaats in het peloton. Enkel de Australiër Mc Carthy klopte mij in de pelotonsprint van 70 man.
Goed voor een 17de plaats van de 106 starters. Mijn eerste 'resultaatje' bij de beloften en elite z/c, dankzij de sprintersbenen die ik even kon bovenhalen.

2de plaats in de pelotonsprint


Geen opmerkingen:

Een reactie posten