woensdag 3 juli 2013

Voorbereiding tweede seizoenshelft

De vele uren achter de boeken hebben dan toch geloond. Het eerste jaar sportmanagement is achter de rug. Negentien vakken - verspreidt over een academiejaar - van buiten blokken en maar drie herexamens is voor mij een mooi resultaat. Nu start het aangenaamste deel van student zijn: vakantie. M.a.w. drie maanden aan niets anders denken dan trainen, koersen, gezond eten en zonnecrème opdoen (?). 

Met twee weken van meer dan 20 uur training is de terugweg naar de "form" goed ingezet. Daarom heb ik ook besloten om een weekje in de Ardennen goed door te trainen op mijn favoriete parcours en in alle rust. Ik heb me gesetteld in Remouchamps, het dorp aan de voet van La Redoute. Langs de chalet waar ik logeer heb ik dit jaar als eens gepasseerd, dit in Luik-Bastenaken-Luik voor beloften op 13 april. Al mijn trainingen spelen zich dus af op het parcours van La Petite Doyenne. Door hier rond te rijden valt het mij op hoeveel koers herinneringen ik hier in het hartje van de Ardennen al heb, ook al koers ik nog niet zo lang. De eerste keer dat ik hier in de buurt met de fiets vertoefde was vorig jaar rond dezelfde periode samen met de gebroeders Ghistelinck. 
Stage Ardennen 2012, monument op La Redoute
Een maand of twee later kwam ik hier terug, nu om te koersen in de meerdaagse Luik-La Gleize voor junioren. De laatste rit was met start en aankomst in La Gleize en ging (ondermeer) over de Rosier. In de afdaling van deze heuvel ligt in de derde bocht nog altijd wat huid van mij... :-) In april van dit jaar passeerden we met LBL hier dus ook.  Het parcours is goed in mijn geheugen gegrift en tijdens de trainingen passeer ik continu over dezelfde wegen. In mei koerste ik hier ook in het naburige Vielsalm. 
Luik-La Gleize 2012
Ik voel dat de examens hun tol geëist hebben op vlak van conditie. De hartslag is iets hoger, de gemiddelde snelheid wat lager, een kilo zwaarder,... Hieraan wordt dus gewerkt in dit mooie kader. De zomer is hier aanwezig en dit maakt de lange trainingen een heel stuk aangenamer. Na 5 dagen en ongeveer 20 uur vertrek ik terug huiswaarts waar er verder gewerkt wordt aan de conditie. De eerste wedstrijd staat gepland op 13 of 14 juli. Hoogstwaarschijnlijk zal dit een regionale wedstrijd zijn. Midden augustus en september staan er nog mooie grote wedstrijden op het programma waarin ik graag goed wil presteren. We zien wel hoe het verder verloopt. Ik hou u op de hoogte!
Ardennen, groeten Arjen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten