donderdag 16 mei 2013

Winderig dagje in de Ronde van Limburg

Onze Lieve Heer Hemelvaart: een donderdag waarop men niet moet werken en kan genieten van een verlengd weekend. Onze Lieve Heer Hemelvaart voor mij: een donderdag waarop ik niet naar school moet en kan genieten van een mooie koers én een verlengd weekend. De Ronde van Limburg stond dus op het programma. Een 205km lange koers over 9 hellingen en 7 kasseistroken in het fietsvriendelijke Limburg. De enige twee "nadelen" hiervan waren dat er een strakke wind stond en dat er 7 continentale profploegen aan de start stonden. Een snelle en lastige wedstrijd lag ons (mij) te wachten. 
Vanaf de start werd het tempo hoog gehouden en was het moeilijk om weg te rijden. Na een uur koers en 47km waren er toch vijftien renners voorop. Door de wind en de hellingen (onderandere de Slingerberg) ontstonden vele kleine groepjes die voor het peloton uitreden. Na 120km was er een eerste peloton voorop van +- 60 renners. Ik zat nog in het tweede peloton dat ook 60 man bedroeg (van de 190 starters). In het eerste peloton zaten maar een paar oudere beloften, de rest waren profs of elite z/c. In mijn groep zaten de meeste leeftijdgenoten , waaronder ex-ploegmaten Geuens en Verschuere, alsook ex-Belgisch kampioen tijdrijden bij de juniors De Gendt en een vijftal profs die een snipperdag namen. Na 160km van de 205 zat onze koers erop. 
Op deze wedstrijd kan ik redelijk tevreden terugblikken. Gedurende de hele koers kon ik zonder veel problemen mij vooraan handhaven en op het einde van het verhaal zat ik op de juiste plaats. Voor met het eerste peloton mee te gaan was de conditie nog niet top genoeg, maar van een slechte Ronde van Limburg kan ik absoluut niet spreken.
Een mooie koers waar ik hopelijk nog een paar keer aan de start kan staan mét een klinkend resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten